Elegancja Francja


Czasem dopada nas ten moment, że chcemy/powinnyśmy/musimy wyglądać tak trochę bardziej. I ostatnio na mnie trafiło. A w szafie ... wiadomo, pustka. No to zabrałam się za szycie. I powstały 3 rzeczy, które będą mi zapewne służyć w bardzo różnych konfiguracjach - tych "bardziej" i tych "mniej" :) A i razem pięknie dają radę.

Najpierw była spódnica. Ołówkowa. Jak już Wam mówiłam, troszkę wyrosłam z rozkloszowanych. I chciałam jakąś sensowną prostą, ołówkową. W szafie, owszem, jedna wisiała, ale czarna, a ja chciałam jeszcze granatową. No to otworzyłam pierwszą lepszą Burdę (3/2017, model 109), wygrzebałam piękny granatowy jeans (który nie wygląda jak jeans!), pasującą podszewkę i uszyłam sobie spódnicę. Żadnej filozofii w tym nie było. A spódnica okazała się nadspodziewanie wygodna (nie ma to jak jeans) i elegancka.
RADA: Dla osób z szerokimi biodrami przypomnę tylko, że spódnice ołówkowe super pasują pod warunkiem, że są proste (a nie zwężane w stronę kolan).

Potem uznałam, że przydałby mi się płaszcz-podfruwajka. Najlepiej różowy! Najlepszy wykrój znalazłam w Alt om Håndarbeide 3/2017 (model 112) i wykorzystałam do jego uszycia tkaninę Zara (wiskoza, elana i lycra) w kolorze szaroróżowym. Płaszcz nie ma podszewki. Zastanawiałam się nad nią, ale ostatecznie uznałam, że chciałabym go mieć również jako narzutkę w lecie, więc wolałam nie dodawać warstw. Wykrój przewidywał zapięcie na guziki, ale ... no efekt kitla lekarskiego to nie było to, do czego dążyłam. Zamiast tego zrobiłam zawiązywany pasek. Kwestię szlufek rozwiązałam tak, że na szwach bocznych zaplotłam a'la szlufki z cieniutkiego sznureczka (o grubości muliny). Nie chciałam przyszywać normalnych szlufek, bo bałam się, że mi zaburzą prostotę płaszcza. A te sznureczki nie są widoczne, a spełniają swoją rolę. Płaszcz nie ma żadnych kieszeni, bo w wersji bez podszewki kieszenie słabo by wyglądały od wewnątrz.

A na deser - koszulka. To już było baaardzo ekspresowe szycie. Wykrój to Ottobre 2/2013, model 2, a uszyta jest z dzianiny wiskozowej z motywem moich ukochanych butów :) Tu nie było żadnej większej filozofii. 2 elementy wykroju zszyte na owerloku, dekolt i rękawki wykończyłam pliskami z tej samej dzianiny, a dół podłożyłam na coverloku/renderce.

Ze wszystkich trzech modeli jestem niesamowicie zadowolona. Spódnica jest wygodna, bluzeczka z jajem i przewiewna, a płaszcz będzie mi służył i do eleganckich stylóweczek i do jeansów. To był dobry szyciowo tydzień :D

Jak Wam się podoba? No i podpowiedzcie mi - mam jeszcze trochę tej wiskozy z butami i tej Zary z płaszcza. Co by z nich uszyć? Myślałam o jeszcze jednej butowej koszulce, ale bardziej oversize, chociaż nie jestem przekonana...

Podsumowanie


1. Spódnica
Wykrój: Burda 3/2017, model 109
Rozmiar: 42
Materiał: średnio gruby jeans, podszewka bawełniana
Inne dodatki: zamek kryty, wkład do naprasowywania
Użyte maszyny: Elna 2800, owerlok Singer 14SH754

2. Płaszcz
Wykrój: Alt om Håndarbeide 3/2017, model 112
Rozmiar: 40
Materiał: Zara
Inne dodatki: wkład do naprasowywania, taśma z klejem dwustronnym do sklejenia podłożeń dołu i rękawów (trochę oszukałam :D)
Użyte maszyny: Elna 2800, owerlok Singer 14SH754

3. Koszulka
Wykrój: Ottobre 2/2013, model 2
Rozmiar: 40
Materiał: dzianina wiskozowa
Użyte maszyny: Elna 2800, owerlok Singer 14SH754, Janome 1000CPX CoverPro


English:
Every now and then comes this moment that we should/want to/must look a bit better. Lately it was my turn. And in the closet I had ... well, nothing. So I decided to sew my outfit - I made 3 pieces that should work in many different configurations - these "more" and these "less" :) But together they make a cute outfit as well. 

First there was a skirt. A pencil skirt. As I mentioned some time ago, I grew out of the full skirts. And I wanted some simple pencil skirt. I had one in my closet, but it was black (and I wanted dark blue). So I opened the Burda magazine that was laying on my desk to find the first skirt pattern (Burda 3/2017, model 109), chose a beautiful, dark blue jeans (that doesn't look like jeans!), matching lining fabric and I made myself a skirt. It was easy. And the skirt turned out to be super comfortable (there is nothing better than jeans!) and elegant.
NOTE: For those with wide hips I will just remind that pencil skirts are great for you, but be careful to choose/sew straight, not narrowing them towards the knees.

After the skirt, I decided that I needed/wanted a coat. Pink would be the best! I found a great pattern in Alt om Håndarbeide 3/2017 (mod. 112) and used a fabric called Zara (viscose, elana and lycra) in dirty pink. The coat doesn't have lining. I was wondering about it, but since I wanted to use it also in the summer, I didn't want to add additional layers. The sewing pattern I used suggested button fastening in the front, but ... the effect of doctor's outfit wasn't exactly what I was going for. Instead I made a belt. I didn't want to sew on typical loops to hold the belt (because they could destroy the simplicity of the coat), so I plaited them with a thin string on the side seam. They are not very visible, but do what they're suppose to. The coat doesn't have pockets, because since there is no lining, they would look bad on the inside.

As a dessert, I made myself a blouse. That was truly an express sewing. I used sewing pattern from Ottobre 2/2013 (mod. 2) and made it of a thin, viscose knitted fabric with shoes pattern on it. That was so easy - 2 pieces sewn together on overlock, neckline and armholes finished with stripes of the same fabric and the bottom folded and sewn on coverlock.

I am very happy with all 3 pieces. The skirt is comfortable, t-shirt funny and airy and the coat will add this little extra to all different outfits (both elegant ones and with jeans). It was a good sewing week :D

How do you like them? And please suggest something - I still have a bit of this shoes viscose and pink Zara fabrics. What should I make with them? I was wondering about one more t-shirt with shoes, just more oversize, but I don't know...


Summary


1. Skirt
Sewing pattern: Burda 3/2017, model 109
Size: 42
Fabric: medium weight jeans, cotton lining
Other: invisible zipper, interlining
Machines used: Elna 2800, overlock Singer 14SH754

2. Coat
Sewing pattern: Alt om Håndarbeide 3/2017, model 112
Size: 40
Fabric: Zara
Other: interlining, tape with glue on both sides for ironing folds (I cheated a bit :D)
Machines used: Elna 2800, overlock Singer 14SH754

3. T-shirt
Sewing pattern: Ottobre 2/2013, model 2
Size: 40
Fabric: viscose knitted fabric
Machines used: Elna 2800, overlock Singer 14SH754, Janome 1000CPX CoverPro






















NewerStories OlderStories Home