Fokus na ramiona / Focus on shoulders


Najpierw tego typu bluzkę zobaczyłam w H&M. I zapomniałam o niej. A potem ze zdwojoną siłą pomysł wrócił za sprawą wpisu Fashionelki. Jednym słowem uznałam, że bez bluzki z niedokończonymi rękawami się nie obejdzie.

Nie szukałam wykroju na dokładnie taka bluzkę, bo wiedziałam, że przerobienie wykroju na zwykłą z normalnymi rękawami to 0 dodatkowej pracy. Odpowiedni wykrój znalazłam w Alt om Håndarbeide 13/2016. Podobała mi się w nim dodatkowo kokarda pod szyją. Przerobienie rękawów to rzeczywiście była pestka. Natomiast największy problem miałam z (wiadomo) wyborem tkaniny. Robiąc przegląd zapasów znalazłam kilka niezłych perełek :D , a przy pomocy doradczej małżonka, zdecydowałam się na szyfon w większości z włókien naturalnych w marynarkie pasy z kwiatami. Sama się sobie dziwię, że o nim wcześniej nie pamiętałam. Bo ten wzór jest taaaaki mój! W każdym razie z wyboru byłam zadowolona... do czasu wycinania wykroju.

Jak wiadomo, szyfon i wszelkie tego typu wiotkie materie nie są łatwe w obsłudze. Przy wycinaniu uciekają, przesuwają się i nie chcą się ciąć po prostej. Mi jakoś poszło z obciążnikami zamiast szpilek. Ale na Facebooku dodaliście kilka naprawdę dobrych rad, co robić, żeby to zadanie nie było tak trudne. Tak więc oto metody na cięcie śliskich i wiotkich materiałów:

  • użyć maty podkładkowej i noża krążkowego,
  • materiał przed cięciem spryskać krochmalem w sprayu, dzięki czemu będzie sztywniejszy i łatwiejszy w obsłudze,
  • używanie nożyc z mikro ząbkami i cięcie jednej warstwy tkaniny na raz.
Ja oczywiście nie skorzystałam z żadnej z nich (bo przyszły za późno), ale muszę przetestować przede wszystkim tę z krochmalem. Wydaje się genialna w swojej prostocie.

Natomiast samo szycie było wyjątkowo bezproblemowe, co mnie bardzo zaskoczyło. Inna sprawa, że byłam wyluzowana, miałam czas i jakoś bez stresu i spieszenia się szło. Wszystkie szwy są francuskie, żeby się od środka nic nie siepało. I tak jak takich szwów nie lubię, tak tym razem poszło. Na górne części rękawów wszyłam cienkie gumki, żeby zrobić delikatne falbanki. Gumki też wciągnęłam w podłożenie dołów.

Z bluzki jestem niesamowicie zadowolona i czuję się w niej nietuzinkowo i po swojemu. Na dodatek jest to rzecz, która sprawdzi się zarówno w stylizacjach casualowych, jak i eleganckich (chociaż ja tam najbardziej lubię ją z jeansami). Nie wiem, czy widzicie, ale do mojej spódnicy z poprzedniego posta też wygląda pięknie.
Natomiast takie marszczenie nad biustem jest opcją tylko dla małych i mniejszych średnich biustów. Bo przyznaję, że dodaje ze 2 rozmiary :)

Oj powiem Wam, że trendy rękawowe są moimi ulubionymi w tym sezonie. I już kombinuję, co tu następnego w tej dziedzinie wymyślić :)

Podsumowanie:


Wykrój: Alt om Håndarbeide 13/2016, mod. 107 (z modyfikacją rękawów)
Rozmiar: 40
Materiał: szyfon
Użyte maszyny: Elna 2800

English:
First I saw such blouse in H&M store. And forgot about it. Then I saw a post on a polish blog Fashioenlka with a similar one and I was sure it was time for me to make a similar one. 

When looking for a sewing pattern, I wasn't searching for identical one, as to modify the sleeves shouldn't be a problem. I found a normal blouse pattern in Alt om Håndarbeide 13/2016 that bought me with the bow on the neckline. It turned out that changing the sleeves was indeed very easy. What was more difficult was to choose the fabric. I checked through the whole stash (found a lot of really beautiful fabrics) and with the help of my husband I chose the one - chiffon with marine stripes with flowers. The fabric is so mine that I'm surprised I forgot about having it. Anyway, I was (and still am) super happy with the choice. 

But... as we all know, cutting and sewing such flimsy fabrics is not a piece of cake. When trying to cut they tend to escape and move around like crazy. I took it slow and managed quite well. But on Facebook you gave me some really good advises on how to do it easier. So here are the ways to handle flimsy fabrics when cutting:
  • use the cutting mat and rotating knife,
  • spray fabric with starch before cutting. That should make the fabric firmer and easier to manage,
  • use scissors with micro teeth and cut one layer of fabric at a time.
Of course I didn't use any of the methods (because they came too late), but next time I need to give this starch a try. Seem so easy and so perfect.

I'm very happy with the blouse. It makes me feel original and like me. Additionally it's a thing that works well in casual and elegant outfits (but I like it with jeans the most). As you can see, it goes very well with the skirt from the previous post.  
But be careful with such ruffle above the breasts. The are good for small and smaller medium breasts. Not really for bigger ones, as the ruffle adds about 2 sizes :)

The current "sleeve trends" are by far my favourite. And I'm already thinking what to make next in this area...

Summary:


Pattern: Alt om Håndarbeide 13/2016, mod. 107 (with modification of sleeves)
Size: 40
Fabric: chiffon
Machines used: Elna 2800


























NewerStories OlderStories Home